Μεθοδολογία & Ιδιαιτερότητες! Προσέξτε τα παιδιά σας.

457615198_9727cfa814_o

LicenseCopyright All rights reserved by Keasty

Η περίοδος του πρώτου σχολικού τριμήνου είναι αρκετή για να διαπιστώσουμε -οι δάσκαλοι, αλλά  και οι γονείς- αν οι μαθητές και τα  παιδιά  μας εμφανίζουν μαθησιακές ιδιαιτερότητες.

ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ: ΜΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ Ή ΟΤΙ “ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ”. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ… ΔΥΣΛΕΞΙΚΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΤΟΜΟ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ!… ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ  ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΑ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ.

Ξεκινάμε αυτήν τη νέα σειρά δημοσιεύσεων -παράλληλα με τις υπόλοιπες της ιστοσελίδας:

https://idiaiteramathimataxenonglosson.wordpress.com/

με την ελπίδα και τη θέληση να προσφέρουμε ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση σε άτομα με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.

esps-dislexia-como-ultrapassar-barreiras

εικόνα (όχι κείμενο) από:

http://www.einstein.br/einstein-saude/em-dia-com-a-saude/Paginas/dislexia-como-ultrapassar-barreiras.aspx

Θα δούμε, λοιπόν, μαζί:

Τι σημαίνει ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας)

Ποιες μορφές δυσλεξίας υπάρχουν (στον γραπτό & προφορικό λόγο)

Τι είναι ο δυσγραμματισμός

Σε ποιους παράγοντες (κοινωνικούς-οικογενειακούς-ψυχολογικούς-βιολογικούς) οφείλονται οι μαθησιακές δυσκολίες

Πώς διακρίνονται οι ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην μητρική & στην ξένη γλώσσα

pic_article_1

εικόνα (όχι κείμενο)  από:

http://www.leximathia.gr/article2.aspx

Μαζί θα γνωρίσουμε μεθόδους μαθησιακής υποστήριξης, σε τομείς, όπως:

η γραφή & η ορθογραφία (παραλήψεις, πλεονασμοί, λάθη)

η γραμματική (πρόσωπα, χρόνοι, κλίση ουσιαστικών/επιθέτων, προθέσεις)

το συντακτικό (ποιος-κάνει-πότε-τι;)

Και θα ακολουθούμε τη μεθοδολογία της διδασκαλίας με:

χρώματα

ήχους

ασκήσεις.

ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΠΟΤΕ! ΜΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ Ή ΟΤΙ “ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ”. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ… ΔΥΣΛΕΞΙΚΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΤΟΜΟ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ!… ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ  ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΑ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ.

Στοιχεία από τα Σεμινάρια Μεθοδολογίας της Διδασκαλίας του Ηλία Ταμπουράκη στην επιδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση Μη Κυβερνητική Οργάνωση “Φάρος-Βοήθεια στον Άνθρωπο”, στον Σύνδεσμο Λατινοαμερικανών & Ισπανών Ελλάδας, υπό την αιγίδα του Ομίλου UNESCO Πειραιώς, στο Ινστιτούτο Cervantes & Goethe, στο Πανεπιστήμιο του Porto (Πορτογαλία), στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, & στο Πανεπιστήμιο Harvard.

Methodologia

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s